Nová certifikovaná verze ABRA G1 a G2 12.01.05

20. Prosinec 2011 - 18:21 — admin

15.12.2011 byla vydána nová verze účetního programu ABRA G1 (daňová evidence) a ABRA G2 (podvojné účetnictví) verze 12.01.05.

Tato verze je velmi důležitá pro plátce DPH, obsahuje totiž legislativní změny v DPH platné od 1.1.2012. Do verze 12.01.05 byla zapracována změna snížené DPH sazby z 10% na 14% a režim přenesení daňové povinnosti (tzv. tuzemský reverse charge) v oblasti poskytování stavebních prací.

Nové agendy a moduly:

  • Poptávky - přibyly nové agendy v modulu Nákup umožňující zpracování poptávkového řízení (Poptávky vydané, Poptávkové listy, Poptávané položky a další).
  • Hodnocení dodavatelů - pro hodnocení dodavatelů slouží nové agendy, které jsou součástí modulu SCM.
  • Přihlášení dle doménového uživatele - byla doplněna možnost automatického přihlašování do systému ABRA Gx podle aktuálně přihlášeného uživatele do domény Windows.

Účetnictví:

  • Do účetnictví byla zapracována změna snížené DPH sazby na 14% platná od 1.1. 2012.
  • Zároveň byla zapracována změna režimu přenesení daňové povinnosti i pro stavební a montážní práce, platné od 1.1. 2012.
  • Nově lze editovat účetní počátky s rozlišením na zakázky/obchodní případy/projekty (ZAK/OI/P) a přibyla možnost rozlišovat hlavní a vedlejší ekonomickou činnost.
  • Report účetních výkazů pro neziskové organizace byl upraven tak, aby reagoval adekvátně na novou možnost nastavení účtů na hlavní a vedlejší činnost.
  • Automatické rozúčtování částek, které bylo zavedeno již ve verzi 11.05 je nově umožněno i pro doklady z mezd.
  • Na řádku dokladu vzájemný zápočet v tuzemské měně lze nově editovat kurz, pokud řádek platí doklad v cizí měně. Editace musí být povolena nastavením přepínače "Na řádku tuzemského dokladu, který platí doklad v cizí měně, lze měnit kurz" v hlavičce VZ (není-li měna VZ lokální, je volba nepřístupná).

Adresář:

  • Do agendy Adresář firem byla naimplementována funkce Rozšířená hromadná oprava.
  • V Adresáři osob byl rozšířen okruh položek, který lze danou funkcí hromadně opravovat.

Maloobchodní a restaurační prodej:

  • Byla opravena chyba, která způsobovala, že se v kase nezobrazovaly dnešní zálohy a dnešní faktury.
  • Do agendy Účtenky byla doplněna záložka Historie, kde jsou zobrazeny zaznamenané důležité operace s účtenkou.
  • V kase je nyní možné používat vklad hotovosti, i když chybí licence k modulu Pokladna

Mzdy a personalistika:

  • Načítání slev na poplatníka do ročního zúčtování bylo upraveno v případech, kdy v jednom roce bylo zadáno více intervalů slevy na poplatníka.
  • Změnilo se posuzování účasti na důchodovém pojištění.
  • Nově je umožněno automatické rozúčtování částek i pro doklady z mezd, tj. při zaúčtování Mzdové uzávěrky (DokumentType 46).

Nákup a Prodej:

  • Do těchto agend bylo zapracováno poptávkové řízení a hodnocení dodavatelů, viz. výše.

SCM:

  • Poptávkové řízení a hodnocení dodavatelů bylo naimplementováno i do agendy SCM, viz výše.

Ole rozhraní, nástroje přizpůsobení, skriptování, webové služby:

  • Byla vytvořena nová OLE třída _PinBoard.

Ostatní:

  • Došlo k úpravě obnovy dat ze zálohy - byl zavaden nový parametr RestoreTransactionByteCount, kterým lze hlídat max. velikost aktuálně načtených dat ze zálohy v rámci jedné transakce.
  • Podpora fulltextového vyhledávání byla vylepšena - původní naplánovaná úloha "Údržba indexů rychlého hledání" byla přejmenována na "Aktualizace fulltextového hledání".
  • Tisk do PDF - bylo zpřístupněno uživatelské nastavení pozice a rozměrů viditelného elektronického podpisu při tisku do podepsaných PDF-souborů.
  • Hlídání expirace časově omezených licencí bylo upraveno. Varování na blížící se vypršení platnosti licence se nezobrazuje vždy, ale pouze pokud se otevírá agenda, které se varování týká.

Verze 12.01.05 vyžaduje nový aktivační klíč řady 12.01. Aktivační klíč naleznete po přihlášení na www.abra.eu v sekci Ke stažení. Pokud aktivační klíč na verzi 12.01. nemáte dostupný ke stažení, je třeba uhradit Licenční službu na rok 2012.